3 december 2012

Snö och kyla

Nu har vintern kommit och det var ypperligt tillfälle att testa vinterutrustningen. Det kom väldigt mycket snö på kort tid. Testet gick ut (förutom test av utrustningen) att försöka göra upp eld med tändstål ute i vinterkylan .

 Mina kängor från Meindl testades och klarade testet med bravur. Normalt brukar jag frysa om fötterna när det är minutegrader ute men icke denna gång. Jag hade även ullsockor från försvaret.
Jag tog en del fina bilder under förmiddagsvandringen. Det var ljust och vindstilla!

 
Skidvantarna från försvaret testades också och jag var väldigt nöjd. Helt vattentäta och varma i kombination med ett par fingerhandskar
 Efter en stunds vandring i skogen var det dags att hitta lämplig plats att försöka göra upp eld.

 Det var mycket svårt att få igång lite eld men skam den som ger sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar